tisdag 24 april 2012

Nattduksborden


Nu tycker jag att vi tar och fortsätter med 4- veckors inredningsutmaningen. Tycker inte ni också det? Till näst skulle det vara andra veckans näst sista utmaning, nämligen nattduksbord. Våra nattduksborde kommer från Ikea och är av modellen Malm. Dessa bord som också sängen har vi i lån av min bror.


Vi har tyckt mycket om dessa nattduksbord och när vi slipper och handlar egna bord kommer de också troligen vara liknande, iaf. svarta. Så förtjust har vi blivit i dessa. På nattduksbordet finns ett par av mina Galna Dagar köp, nämligen en länge längtad dröm - Pentiks Pallojalka samt Pentiks Svarta Deco lampskärm. Och så glad jag har varit över dessa lampor. Gubben är redan helt slut på mig när jag varje kväll kommenterar hur snygga de är och hur glad jag är över att äntligen ha fått dem till vårt sovrum. En långvarig dröm som blivit uppfylld :)


Seraavana 4-viikon sisustushaasteesta ajattelin toteuttaa toisen viikon toisiksi viimeinen haaste, nimittäin yöpöydät. Meiltä löytyy Ikean Malm-yöpöydät jotka itseasiassa ovat lainassa (kuin myöskin sänky) veljeltäni. Pidän kuitenkin hyvin paljon kyseisistä yöpöydistä ja luulenkin että seuraavat omat yöpöydät tulevat olemaan samankaltaiset, ainakin mustat. Pöytien päältä löytyvät Hulluilta Päiviltä ostetut valaisimet, nimittäin Pentikin Pallojalka sekä Pentikin Deko Musta varjostin.. Pitkäaikainen haave jonka vihdoin sain ostettua itselleni ja voi kuinka olenkin ollut ikionnelinen tästä ostosta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar