söndag 22 april 2012

Söndagsbrunch vid Fontana


Edit: Ser att detta inlägg inte publicerats på söndagen, men här kommer den "än en gång": 

Vi var med hjärtat förra helgen till härliga Café Fontana som ligger på Auragatan här i Åbo. För ett år sedan öppnade Fontana sina dörrar efter en grundlig renovering och idag så har de även utökat sitt utbudssortiment. Varje söndag serveras det Söndags Brunch mellan klockan 12-17 och så smarrigt brunchbuffét såg ut.


Ikeas Maskroslampor hänger i taket. Stora och små fötöljer som bjuder in en att sjunka ner i. Och en rad med specialcaffen man får välja mellan. Dethär har varit mitt favoritcafé I Åbo - alltid! Det var hit min mamma och mormor hämtade mig en gång för över tjugo år sedan och än idag kommer jag ihåg dedär första besöket på cafeét.



Denna söndag var vi dock enbart på kaffe och bulla men tror att jag skall släpa med mig gubben hit på Valborgsbrunch, kanske även härliga J som är i Finland på besök :)

Önskar er en härlig söndag. Njut! Har hört att de är fint väder i land.. ;)

Edit: Tämä postaus ei ollutkaan julkaistu sunnuntaina, eli tässä tämä tulisi "vielä kerran".

Aurakadulla Turussa sijaitsee minun lempikahvilani Fontana. Mikäli ette ole käynneet, suosittelen lämpimästi. Vuosi takaperin kahvila avasi ovensa uudelleen mittavan remontin jälkeen ja minkän kahvilan he avasivatkin. Ulkoisten uusintojen lisäksi myös tarjoilumenuuta uusittiin. Joka sunnuntai kahvilassa on tarjolla Sunnuntai brunssi kello 12-17 välisenä aikana, ja minkänlainen brunssi onkaan. Viime viikolla kävin avomieheni kanssa kahvittelemassa tuona aikana ja seuraavalla keralla menemme kyllä maistamaan brunssibufeeta - Vappubrunssi ei kuulosta hullummalta idealta. Ehkä otan ystäväni J:n myöskin mukaani kun hän kerran on Suomessa visitillä ;)

Ihanaa Sunnuntaita vaan teille kaikille. Nauttikaahan! Kuulemma maisssa on hieno aurinkoinen ilmakin..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar